fredag 21. februar 2014

VINTERSOL


Jeg hadde helt glemt hvor pent det kunne være i Norge på vinteren. Mitt fokus er som regel på å oppsøke sol og varme på denne tiden av året, for å forkorte den kalde og lange vintertiden. Men jeg må si at etter et sol-avbrekk i Latin-Amerika, så setter jeg utrolig pris på dette synet her hjemme. Vi var til og med så heldige at vi fikk med oss en av de få soldagene som har vært etter jul. Vi dro på hyttetur til Valdres og det var utrolig deilig å ha en helg kun iført ullsokker og superundertøy, hvor vi forspiste oss på forårets juleribbe (siden det var lite ribbe å oppdrive i Mexico) og lå horisontalt og så på OL.     


Istappene var mange og lange, her som i Oslo. 




Bikkja var rimelig fornøyd med å være på tur. 


Jeg er ikke akkurat noe utpreget sportsmenneske og har vel under gjennomsnittet ski-skills, men et par skiturer i året føler nordmannen i meg at jeg hvertfall må få til. Hvis skituren ikke innebærer en topptur og heller inneholder lange pauser med sjokolade og kaffe, sol og svake nedoverbakker, så er jeg med! 


Med fare for å høres ut som en på smøre-teamet i OL, så var det god glid og perfekt føre denne dagen. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar