torsdag 31. mai 2012

KENYA!


Tiden er endelig kommet for et nytt eventyr og denne gangen er det Afrika som står for tur, rettere sagt Kenya som tittelen indikerer. Dette blir nok en spesiell og annerledes tur på veldig mange måter, for formålet med turen er å besøke organisasjonen Deaf Aid og døvekriken i Nairobi. For et halvt år siden mistet vi mamma i kampen mot kreften og det er etter hennes ønske og i hennes ånd at denne turen er blitt til. Inger Liljan jobbet i over 20 år på Signo hjemmet for døve i Andebu og hadde alltid en spesiell omsorg og kjærlighet for de med spesielle behov i samfunnet. Før hun døde gjorde hun det klart for oss at hun ikke ønsket blomster til begravelsen, men heller at folk kunne bidra med litt penger til organisasjonen Deaf Aid. Deaf Aid er en liten norskstiftet organisasjon som jobber med inkludering og oppfølging av døve barn og unge i afrika. Ønsket til mamma ble oppfylt og vel så det, vi fikk inn hele 25 000 i begravelsen som nå skal komme døve barn og unge til gode. Mamma ga meg også beskjed om at jeg værsågod fikk reise nedover for å "overrekke" pengene og se hva slags prosjekter de holder på med. Mamma visste jo at jeg ikke er vond å be når det kommer til reising, så nå et halv år etterpå er jeg mer en klar for å ta fatt på oppgaven! Jan-Inge og jeg reiser nå søndag den 3 og 4 dager etter skal vi ønske Frida Karina og Anne-Kari velkommen til Nairobi. Jeg gleder meg til å utforske et nytt kontinent og ikke minst til å gjennomføre denne reisen i mammas ånd. Jeg har alltid følt at Afrika har ventet på meg av en eller annen grunn og jeg er temmelig sikker på at det er denne!

5 kommentarer:

  1. Løv it! Gleder meg til å se dere i Nairobi om nøyaktig en uke ;)

    SvarSlett
  2. Dette blir spennende for dere og sikkert en litt spesiell opplevelse. Vet at Inger er glad for at du drar nedover og gjennomfører hennes ønske. Dette opptok jo henne veldig. God tur. Klem fra tante Grete

    SvarSlett
  3. jeg er med dere "in spirit" :p

    SvarSlett
  4. Vi ønsker dere løkke, løkke til på reisen og med alle menneskemøtene i Afrika! Klem fra Øyvind & Heidi

    SvarSlett
  5. Ønsker dere en riktig god reise! Jeg vil følge med dere på bloggen.Stor klem fra Berit

    SvarSlett